søndag den 12. februar 2017

Så er pausen forbi.

Bloggen siden sidst
Tirsdag d. 22. juni 2013. Siden den dato har der ikke været et blogindlæg her på bloggen – jeg føler, tiden er fløjet af sted. Der er sket utrolig meget siden dengang. Men, noget der aldrig ændrede sig var min lyst til at skrive på bloggen. Den var der stadig, og er der stadig. Jeg elsker det her lille univers fyldt med mad, hverdagens små tanker og inspiration fra alle de andre på nettet.  Hvorfor blev der så pludselig stille herfra?

Virkeligheden ramte. Pludselig var jeg nyuddannet sygeplejerske med lang transporttid og et hav af aktiviteter i fritiden, det resulterede i, at jeg ikke kunne finde tiden til at skrive på bloggen, og mest vigtigt: at det jeg skrev, skulle være kvalitet. Jeg er typen, der helst gør noget helt og ikke halvt, så vil jeg hellere stoppe, når jeg ikke kunne gøre det optimalt. Dog har mad fortsat fyldt meget hos mig.
Det er igennem madlavning, at jeg får min kreativitet ud og at jeg opnår glæde, når jeg kan mestre en svær teknik eller når en ret lykkes. Desuden oplever jeg, at mad er et fantastisk redskab til at samle mennesker, mad kan skabe en følelse og lige dét synes jeg er fedt ved madlavning.

Mig siden sidst
Jeg har skiftet arbejdet 2 gange, men jeg arbejder stadig som sygeplejerske inden for det kirurgiske, men nu arbejder jeg på Aalborg Universitets Sygehus.  Mit arbejde vil ikke komme til at blive omtalt på bloggen, da det er vigtigt for mig at adskille mit arbejde og det frirum, som jeg har på bloggen. Dog vil afdelingen nok få en del mere brød og kage end de har fået hidtil.

I det private er der sket en stor positiv omvæltning siden sidst. I august 2015 var jeg så heldig at møde mit livs kærlighed. En kærlighed så stor, at jeg helt uden tøven kan sige, at jeg skal hele pakken med ham og gerne mere til. Jer der følger mig på Instagram ved, at han hedder Michael, nogle gange også kaldt M.
Michael og jeg drømmer om at flytte til noget større og gerne med have til. Lige nu tænker vi det bliver i form af et rækkehus. Når denne drøm sker, så vil hjem og have blive omtalt mere på bloggen.

Madlavningen i vores lille hjem er præget af, at jeg har tabt 57 kg for en del år tilbage. Derfor vil vores madplan i hverdagen være udpræget sund med masser af grønsager. I weekenderne vil der blive afprøvet lidt mere tidskrævende retter, og hvis der er gæster, så bliver der også lavet dessert uden, at der bliver sparret på noget. For mig er det vigtigt, at det er en holdbar livsstil, som vi har hjemme hos os. Vi elsker et godt glas rødvin eller G&T, lækker chokolade eller Michaels meget vigtige punkt: Sovs (simpel som enhver mand, ikke?). Men alt dette kan vi ikke leve af til hverdag.  Derfor hvis I følger mig på Instagram, så vil i til hverdag kunne se ganske simple retter, da tiden her er knap, og jeg indgår i både dag-, aften- og nattevagter.

Min hverdag er fortsat præget af megen træning. Cykling fylder stadig meget hos mig – jeg kan føle mig helt fri, når jeg giver den gas på en spinningcykel. Vi holder heldigvis begge af en aktiv hverdag, så vi støtter hinanden op i dette. Min blog vil ikke komme til at omhandle mit vægttab, min træning/styrketræning og jeg forventer heller ikke, at der vil komme alt for mange protein opskrifter op. Jeg ser ikke mig selv som en sundhedsblogger, jeg har ikke en uddannelse inden for personlig træning eller som kostvejleder. Jeg har en grundviden inden for kost og kroppens funktioner i form af min uddannelse, og den viden anvender jeg.  Min Instagram profil indeholder også billeder fra træning, før/efter billeder og eventuelle tanker omkring vægttab. Det betyder en stor del for mig, men min blog skal ikke omhandle det.

Om ikke så længe vil I kunne finde min blog på et andet domæne. Jeg har valgt at ændre navnet til Annesejlund.dk. Dette er både for at starte på ’en frisk’ efter denne blogge-pause, men også da jeg finder titlen mere moden. Så vil bloggen kunne udvikle sig samtidig med, at mit liv udvikler sig.


Jeg håber, at I vil finde jer godt tilpas hos mig. Jeg vil i hvert fald gøre mit ypperste til det. I er mere end velkomne til at skrive kommentarer, ideer eller andet til mig. Jeg vil besvare dem så hurtigt jeg kan, med en arbejdstid der er på alle døgnets timer.
Med ønske om en dejlig søndag eftermiddag/aften.

Anne.


1 kommentar:

Anonymous sagde ...

Hej der, her er en hurtig, dette er udelukkende for dem, der har brug for en ændring i deres kærlighedsliv, dem, der søger en pålidelig stavehjul, der hjælper med at genoplive deres smuldrede / smuldrende forhold og også dem, der lider af lidelser af forskellige slags, denne læge er en, der er virkelig alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavningskastering. Læge Egwali stavehjem er det rigtige valg for dig, alt hvad du behøver at gøre er bare en kontakt, så jeg kan forsikre dig om, at resten ville være komplet magi, min kærlighedslivet var på randen af ​​at kollapse, indtil jeg bestilte en kærlighedsformulering, at alle nødvendige procedurer blev fulgt korrekt for at sikre, at det fungerer perfekt. I dag er jeg et levende vidne om, at doktor Egwali tryllekunst fungerer uden nogen rimelig tvivl. Derfor bruger jeg alle medier til at fortælle verden om denne store stavelæge, der bragte fred og enhed tilbage til mit hjem. Tal med ham i dag og få dine følelsesmæssige tilbageslag udslettet helt.
Nå ham ved disse kontakter!

WhatsApp: +2348122948392
Kurer: dregwalispellbinder@gmail.com