mandag den 21. januar 2013

Mandag og madplan uge 4

Billede fra Pinterest

Det har stået på ballade i mit køkken i dag og her dufter intet mindre end skønt af chokolade, vanilje og paprika(aftensmaden). Efter praktik fik jeg handlet ind til ugens løb, bagt 1 stk smækker-lækker kage, som skal gøres lækre sager ved til afslutning på praktikstedet og så blev det også til en omgang vanilje macaron bunde, som skal samles sammen med noget lækkert fyld.
Det er lang tid siden at jeg har haft så meget gang i køkkenet og det vare ikke længe før der skal gang i brød-bageriet igen. Men her på det sidste er der ikke spist meget brød udover knækbrød, hvilket I måske har bemærket? "Ugens brød" har i hvert fald ikke været på banen længe, men madpakkerne har været fyldt med andet end en sandwich. Men når skolen kommer, mon så ikke der skal bages lidt sandwich brød igen? :) 

Ugens madplan består af en ny ret, som jeg ikke har lavet før, nemlig pizza med blomkålsbund. Den har floreret rundt i blogverden i lang tid, men det er ikke før nu, at jeg har haft lyst til at lave det, men nu skal det prøves :) Og jeg er ret sikker på, at det bliver lækkert..

Madplan uge 4 



  • Mandag: Kotelet i fad med champignon, porrer, tomat og rødløg
  • Tirsdag: Pizza på blomkålsbund med skinke 
  • Onsdag: Pizza på blomkålsbund
  • Torsdag: Uvidst om mine forældre spiser her - så står åbent
  • Fredag: Laks med pasta og broccoli
  • Lørdag: Veggie curry (rest fra fryser)
  • Søndag: Fisk med et eller andet



Hvis mine forældre spiser her torsdag, så skal jeg lige have fundet på en eller anden ting. På torsdag skal der nemlig ske ting og sager i min lejlighed. Der skal samles en kommode, hænges 4 hylder op og så skal der hænges små billeder op til en billedvæg. Og snart, forhåbentlig, får jeg nye vinduer sat i, skønt! :)

Nu vil jeg vende tilbage til aftensmaden, som skal indtages sammen med the coolest doc's on the block - Grey's ;) 

Håber jeres mandag er gået smurt, trods kulden! Hvorfor pokker skal der være så koldt!?

Ingen kommentarer: