fredag den 21. september 2012

Guide: How to poach an egg


En lille mini-guide til hvordan du pocherer et æg. 
Der er mange måder at gøre det på, men det her er den metode, som fungere godt hos mig..


Kom vand i en gryde, gerne 1-1 1/2 L vand. Kom lidt eddike i vandet, jeg hælder bare eddike ud i 1 sek, men brug ca 1-2 tsk. Vandet skal kun lige koge, sådan små boble, det må ikke koge vildt!


Brug en ske til at lave små hvirvler i vandet, så den danner en fin midte af en hvirvl :)


Så kommer du ægget ned i hvirvlen. Jeg slår altid mit æg ud i en lille skål og så er det nemt og hælde ned i vandet. Ægget skal være så frisk så muligt, så sætter hviderne sig bedre..


Du kan tage en ske og fold hviderne sammen hvis det er nødvendigt. Der vil være lidt "flimmer" af hviderne i toppen af vandet, som sagt så æggets friskhed stor betydning.
Pocher ægget i 3-4 min og så er det klar til spisning :)




Og med sådan et pocheret æg, kan du lave denne lækre ret..
Det er slet ikke så svært at pochere et æg, så det er bare med at komme ud i køkkenet og sætte i gang ;) 

Ingen kommentarer: