onsdag den 6. juni 2012

Triple Chocolat Cookies



3 gange så meget chokolade lækkerier i en cookie - dét er da noget som dur! :) 
I søndags lørdags have jeg en bagetrang, som ikke kunne dæmpes - så min ud i køkkenet og svinge med Margrethe skålene ;)
Efter en dans med Margrethe så blev disse lækre cookies forvandlet til mine søde kollegaer. De er spækket med chokolade og så er de sprøde for en gangs skyld. Plejer og lave mine cookies "Chewy" i midten, men ikke denne gang, så de fik 2-3 min ekstra og blev lækre sprøde. 

Men nu til dét det hele handler om - nemlig opskriften :)

Triple Chocolat Cookies - 3 bageplader

  • 100 g blødt usaltet smør
  • 100 g sukker
  • 50 g farin
  • 1 1/2 tsk vanillesukker
  • 1 æg
  • 150 g mel
  • 1/2 tsk bagepulver
  • lidt salt
  • 100 g mørk chokolade
  • 100 g lys chokolade
  • 100 g hvid chokolade
  • 1-1/2 spsk kakaopulver
Smør, sukker, farin og vanillesukker piskes godt og luftigt. Pisk derefter ægget i. 
Rør mel, bagepulver, salt og kakaopulver i - dejen vil være godt sej i det. 
Hak chokoladerne i stykker, gerne i lidt store stykker. Ved chokoladerne i dejen - hvis dejen er MEGET sej i det, så kan du spæde op med mælk, men pas på ikke og komme for meget i - nok kun omkring 1/2 dl, hvis du synes. Jeg plejer ikke og gøre dette.
Sæt 9 cookies på hver bageplade, de flyder ud - så du kan med fordel trille dem til en kugle og sætte på pladen eller bruge en iskugle ske til og dosere mængden af dej, så bliver dine cookies lige store :)
Bag dem ved 175 grader i ca 8 min (chewy) eller 11 min (sprøde).
Lad dem køle af på en bagerist.









Nyd dem med et iskoldt glas mælk :)





Nu vil jeg vende tilbage til min varme kaffe og projekt arbejdet. Er stået 1 time før op for og lave projekt - det blev så sent igår til min farmors fødselsdag, så jeg havde ikke energi til og lave projekt igår. Men heldigvis har jeg ikke problemer med og komme op om morgenen, slet ikke når Christian Bitz er i Go Morgen tv og en kop varm kaffe varmer mig :) 


Og så har jeg et spændende projekt i ærmet og jeg glæder mig til og indvie Jer i den. Jeg glæder mig meget og er sikker på, at det er det rigtige - det bliver godt! :) 

2 kommentarer:

Malene uden R sagde ...

Uhm savle savle! :)

Anne sagde ...

De var også lækre - de blev bare spist alt for hurtigt, man skulle være hurtig! ;) hehe..