mandag den 21. maj 2012

Spinat-couscos salat


Som jeg skrev igår, så kommer her salaten jeg lavede til lammekoteletterne.
Den her salat er en af de bedre jeg har lavet med couscous, da jeg ofte synes, at couscous kan smage lidt tamt - så denne her blev spicet op med hvidløg :)

Jeg har ikke mængder på salaten, så vil anbefale at du vælge den mængde, som du finder passende, da jeg fx gerne vil have masser af spinat, men kun 1 tomat - det er jo en smags sag :)

Spinat-couscous salat 1 pers:

  • Frisk spinat
  • Fuldkorns couscous
  • Tomat
  • Feta
  • Grønne oliven
  • Olivenolie
  • Hvidløg
  • Salt
Hæld kogende vand over fuldkorns couscousen og lad dette trække i 10 min.
Bland salt, presset hvidløg og olivenolie sammen til en dressing. Hæld dette i couscousen, når de er færdige.
Skyld spinaten, skær tomaten, oliven og evt feta i mindre stykker.
Bland couscous og grønsagerne sammen og spis til et stykke lam eller kylling. Eller bare som den er til madpakken, hvis man altså kan se bort fra hvidløgs ånden ;) 







Ingen kommentarer: