mandag den 2. april 2012

Lasagne med 3 slags fisk/skaldyr og NYT i køkkenet!! :)

Nu har jeg endelig fået opladet mit kamera, som ellers har lagt død i snart 1 uge, så nu skal der tages billeder igen! :)
Lige inden kameraet gik død, så fik jeg lige snuppet et par billeder af en fiskelasagne. Ikke den mest flaterende ret og photografere, men nu siger billedet heller ikke noget om smagen, for den var fantastisk!
Jeg skriver opskriften lidt på slump, da jeg ikke har præcise mål..





Fiskelasagne med laks, torsk og rejer. Ca 2-4 pers.

  • 1 laksestykke
  • 1 torske stykke
  • 1 kop rejer
  • 1/2 pose spinat
  • 1 løg
  • 2 fed hvidløg
  • 1/2 porrer
  • 2 dl hvidvin
  • 2 dl grønsagsbouillion
  • 1/2 - 2/3 dåse/karton af en mager morneysovs 
  • mager ost til toppen 
  • salt, peber. evt paprika

Laks og torsk skæres ud i tern.
Løg svitses sammen med hvidløg, hvor porreren bliver tilsat. Tilføj hvidvinen og spinaten og lad det simre i et par min, så hvidvinen er blevet reduceret. Tilføj bouillionen og morneysovsen. Smag til med krydderier efter smag.
Tag et lille/mellemstort ildfast fad og læg skiftevis spinatsovsen, fisk og lasagneplader og slut til sidst af med spinatsovsen og ost.
Bages ved 150 grader i 25-30 min eller indtil pastapladerne er færdige..
Spises evt med en lækker salat til :)



Hov, havde helt glemt og fortælle hvad der er nyt til køkkenet! :)
Men det kan være I kan gætte det ;)
Det starter med K og slutter på D og har kostet mig dyrt, men skattefar var god ved mig, så nu skal jeg være god ved mig selv :P

6 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

hehe en lækker Kitchen Aid måske ;)

Kathrine sagde ...

Kitchen aid!!!

Heldige dig :-)

Malene uden R sagde ...

Sikke en skøn forkælelsesgave.
Og så skal der altså vises billeder af den snart! :)
Det er absolut et køb du slet ikke vil fortryde :)

Anne sagde ...

Hihi jeg tænkte nok at I ville gætte på en Kitchen Aid, men nej! :)

Jeg er ikke en Kitchen Aid pige andet end designet, synes at det er den absolutte smukkeste køkkenmaskine!
Men jeg er blevet miljø skadet af min mor, som har arbejdet med så mange forskellige maskiner.
Så da jeg fortalte hende om Kenwood Major Titanium, så kunne jeg se at det var det rigtige valg, og det er også den jeg er dybt forelsket i! :)

Så Kenwood til mig :)

Malene uden R sagde ...

LOL sikke hurtige vi var - men du lavede også en lille "fælde" :)

Men ligegyldig hvilket mærke, så er det skønt med en køkkenmaskine :)

Anne sagde ...

Ja det var et lille trick spørgsmål ;)

Jeg ved jeg bliver utrolig glad for Kenwood og så har den 1500 W, det er altså noget af nogle kræfter! :)