mandag den 2. april 2012

Gulerodssuppe - Dagens sunde indslag..

Jeg er kæmpe fan af supper og gulerodssuppe er en af mine all time Favorites :)




Denne her gang kom der lidt rejer i bunden af skålen for og give lidt protein og mæthed, da jeg ikke spiste brød til (gemte brødet til en lækker blåbær muffin jeg lavede den anden dag - opskrift kommer)

Gulerodssuppe 3-4 pers.

  • 6-8 gulerødder, reven.
  • 1 stort løg
  • 1 porrer - brug gerne det hele, da suppen blendes.
  • 1 hønsebouillion terning
  • Vand til det dækker, man kan altid spæde til!
  • 200 g light naturel smøreost
Server gerne en til form for protein for og få mere mæthed.. 

Bouillionterningen og vand så det dækker terningen bringes i kog og bouillionen opløses. Løg og porrer snittes og tilføjes til bouillionen, dæk grønsagerne til med vand så det lige dækker - kom gerne låg på mens du gør gulerødderne klar.
Gulerødder rives groft og tilføjes, hæl nu det sidste vand på og krydre med salt + peber. Lad suppen simre i en 20-25 min, hvorefter suppen blendes og kommer over på blusset igen. Tilsæt osten og smag suppen til.
Og så er den lækre, sunde suppe klar til servering :) 


Ingen kommentarer: