mandag den 26. marts 2012

Et sidste farvel efter 14 dejlige år..






Igår kom dagen hvor jeg skulle sige farvel til den dejligste hund, der har været i familien.. Igennem næsten 14 år har han været vores og det er en underlig fornemmelse jeg har i maven, at jeg ved, at næste gang jeg kommer hjem på besøg, så ligger han ikke i sin kurv og kigger glad op når man kommer..
I dag bliver han ført til himlen og jeg fik nusset øre og kysset kind for sidste gang igår - ville ønske jeg kunne gøre ham 2 år igen, men må i stedet nyde, at vi fik den bedste hund fra hans kuld og har gået igennem 13 år og 8 mdr sammen.. 

I dag sender jeg de varmeste tanker til min far, som uden tvivl har det sværeste af os alle! Jeg håber de får en skøn køretur og gåtur ud til søen, hvor Gordon skal nyde forårs solen og den friske luft for sidste gang.. 
Sov godt, Gordon <3 

10 kommentarer:

Malene uden R sagde ...

Det er aldrig rart at skulle sige farvel! Og slet ikke til en barndomshund.

Jeg græd som pisket kort før min konfirmation, da jeg kom hjem og vores gamle vaps ikke var der mere, men nu istedet lå begravet i skoven lige udenfor mit vindue. Vi fik hurtigt en ny vapper, men hun runder snart de 11 og har ikke mange år tilbage i den gamle krop.

Det lyder til at du fik taget godt afsked med ham med nussen og hygge. Det er nok også altid værre for os mennesker, at skulle sige farvel til et kæledyr :)

Anne sagde ...

Nej det er aldrig rart, Malene.

Men hvor har det dog været fantastisk og have fået næsten 14 år med den samme hund, og så endda en hund, som normalt plejer og blive de 11-12 år, da det er en jagthund.. Og han ville ikke selv give slip, derfor valgte mine forældre også nu, at det skulle ske fredeligt, mens han stadig var en glad hun, som klarede dagen igennem med smertestillende..

Jeg fik taget rigtig godt afsked med ham og fik nulleret de lange, bløde ører for sidste gang :)

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

ååh nej Anne :( Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg er jo en af dem, som rent faktisk husker Gordon og hans dejlige sind. Jeg husker ham fra da han var hvalp og da i fik ham. De lange slaskede og kluntede lemmer, som han knap nok kunne styre, fordi han bare var en stor hvalp :) Jeg må give dig ret i hvad du skriver - han er/var i sandhed en dejlig hund med et roligt og skønt sind.

Jeg kan godt forstå i har det hårdt idag, for ikke at tale om, hvordan din far mon ikke har det :( Det er aldrig rart at være den der skal "sende kæledyret afsted", og slet ikke for din far, som jo har et ligeså højt, hvis ikke højere og dybere forhold til Gordon. Jeg sender mine varmeste tanker til dig og din familie.

En ting er sikkert - Gordon har sat sine forspor, og han har sat dem direkte i hjertet på de folk der har mødt ham <3

Bettina sagde ...

Årh fik en hel klump i maven da jeg læste det, tanker sendes herfra<3 Godt i fik sagt farvel på en ordentig måde :)

Anne sagde ...

Tusind tak for din dejlige kommentar, Kristine - det varmer i sådan en situation..
Åh ja Gordon var noget af det sødeste og mest klumpede som hvalp, alt var bare i størrelse gigant lige fra øre til poter og ben :) Men nøj hvor han nød når jeg havde besøg af jer piger efter skole :)

Det har helt klart været hårdt for min far, det har jo altid været hans hund og de havde et helt specielt bånd.. Husker at min far engang var ude og hente Gordon i en sø, fordi han var blevet så træt, at han ikke kunne svømme mere - sådan en oplevelse sætter virkelig sit præg og derfor valgte min far også og sige farvel alene ude i naturen sammen med vores dyrelæge..
Fantastisk at en dyrelæge vil gøre det ekstra for at man får en perfekt afsked i hundens verden..

Igen tusind tak Kristine for din skønne kommentar!

Anne sagde ...

Tak Bettina :)
Jeg fik sagt min afsked igår på den bedste måde for mig, nemlig og sidde og nusse øre i laaaang tid :)
Og mine forældre har fået sagt farvel i morges med massere af varme og kærlighed..
Tak for din varme og dejlige kommentar, søde Bettina :)

Det Stormske Køkken sagde ...

Årh det påvirker mig at læse dette indlæg. Husker det alt for tydeligt med vores gamle hund og min gamle pony. ØV!

At dyr ikke lever så længe som mennesker var også en af grundene til at jeg var i tvivl om min kæreste og jeg skulle have dyr igen, for man knytter sig sku så meget til dem. Tommi fik mig dog overbevist for de når at skabe så meget glæde imens de er her og så er det kun retfærdigt at de tager afsted før os.

Håber du husker det og btw. så er det helt iorden at sidde derhjemme og græde og spise Ben&Jerrys på sådan en dag selvom det er fint vejr!

Anonym sagde ...

Åh nej! Jeg er begyndt at have mareridt om hvordan det vil være den dag vores kat ikke kan mere - jeg frygter det så meget!!

Dejligt at I dog fik taget afsked med ham og sendt ham godt afsted - men det gør det jo ikke mindre hårdt....

Mange hilsner
Birthe

Anne sagde ...

Hej Rebelsig..
Åh det rammer bare sådan, når det er de kære dyr som vi mister..
Heldigvis så giver de os så meget varme, at afskeden ikke overskygger al den glæde man har fået i årernes løb..
Og jeg synes, at det er en god beslutning dig og Tommi har taget om at få en ny hund. Mine forældre skal muligvis have en ny til sommer, men de skal være helt klar til det - der skal være overskud og klare tanker til den nye hvalp.
Tusind tak for din hilsen, det varmer :)
Og der smuttede måske lidt is ned igår :)

Anne sagde ...

Hej Birthe

Kan godt forstå du har mareridt om den dag jeres lille prinsesse ikke er her, heldigvis lever katte længe, og håber ikke I skal opleve det jeg har været igennem inden for den nærmeste fremtid..
Han fik den bedste afsked som passede til ham :)
Tak for din varme hilsen, Birthe..