søndag den 13. november 2011

FOOD at the birthday party...

Så er det blevet tid til at se en masse lækkert mad..
Desserten er der nok mange madbloggere der kan genkende, da min inspiration er fra Anne, som har en fantastisk blog med chokolade som kendetegn.. 



Små appetisers. Bruchetta m. chorizo, tomatpesto og avokade samt små butterdejs skåle m. tomatpesto og mozzarella samt flødeost blandet med grøn pesto.

Buffeen.. 

Rødebedesalat m. feta, honningmelon m. italiensk skinke samt fuldkorns flutes. 

Italiensk pastasalat(der mangler at blive hældt sovs over), oksemørbrad og arabisk bulgur salat. 

Min tallerken og det smagte skønt!

Fødselsdagskagen som bestod af chokolade bunde, toblerone creme og hindbær creme..
Mine første macarons! :) Øverste er med lys chokolade ganache og nederste er med mørk chokolade ganache.

Synes de blev ret godt vellykket, forhold til dette var mit første forsøg :)

Klar, parat .... 
Mums :)

Her har I resultatet af mit arbejde i køkkenet fra 8.30 - 17.45.. Dog havde jeg lavet lagkagebundene og tobleronecremen, ellers så nåede jeg alt det andet i løbet af dagen. Og jeg nåede skam også at hoppe i bad og prøve en ny frisure af, billede kommer senere :) 

Jeg skal nok få skrevet diverse opskrifter ind, så bloggen kommer til at være præget af meget mad i løbet af denne uge.. Også fordi at jeg starter i praktik i morgen, så jeg er nok ret kvæstet, men så er det godt, at jeg kan poste lidt opskrifter :)

7 kommentarer:

Kathrine sagde ...

ØØØØJ! Hvor ser det bare super lækkert ud :)

Mums jeg er sulten nu efter alle dine lækkerier!

Anne sagde ...

Jeg kan godt sige dig, Trine, at jeg var ikke helt glad for, at jeg havde lovet resten af kagen væk til min bror :P
Jeg kunne nemlig godt spise et stykke, når jeg sidder og ser de her billeder. hehe :)

Bettina sagde ...

hvor ser det bare lækkert ud :o)

Maj sagde ...

MUMS! Hold da magle noget lækkert mad Anne :D

Den lagkage lavede jeg også til min fødselsdag, og den er bare vandvittig god :) og chokoladerørenevar et hit;D

Nu husker du at smide opskrifter på bloggen!! Den pastasalat ser jo alt for lækker ud, muuums!!

- Maj :D

Annesofie sagde ...

Åh, den kage der!!!!

Anne sagde ...

Tak piger :) Den kage var altså også bare SÅ lækker!
Og Maj, jeg tror faktisk at Anne har inspireret mange fra blogland til at lave den kage og med god grund! :) og ja, kakao rørerne var bare lige det sidste pift :)

Anja sagde ...

Nøøøj noget lækkert mad :D Og forsinket tillykke - den smuttede vist for mig...