fredag den 9. september 2011

Skinke - og pølsehorn til at styrke volleyball spillere på :)

Så kommer der endnu et madindlæg og jeg har endnu et i gemmeren til jer..
Igår lavede jeg nemlig den lækreste chicken Korma, men mere om den i morgen :)



Til volley turneringen skulle der medbringes skinkehorn til spisning, så der slog jeg til og bagte både skinkehorn og pølsehorn til pigerne i klassen :)
Opskriften på dej har jeg fundet i den skønne Amo bagebog 1. 


Dej: 



Ca 500 g mel

75 g smør/margarine
50 g gær
1 æg
Ca 2 ½ dl mælk
1 spsk sukker
1 tsk salt

Gæren røres ud i lunken mælk og resten tilføjes og æltes godt.. Derefter deles dejen i 3-4 dele, hvor efter du ruller dejen tyndt ud i en cirkel. Så skærer du cirklen ud i 8 dele og så er de klar til fyld. Derefter skal de hæve i 20 min inden de bages i 10 min ved 175 grader (varmluft).

Fyld til skinkehorn:

100 g røget skinke
3 hårdkogte æg
Ca 100 g flødeost
1 tsk fransk sennep
Frisk purløg.




Det hele røres godt sammen og smages til med salt og purløg.

Kom ca 1-1 1/2 tsk fyld på dejen og rul sammen ligesom ved pølsehorn.

Til pølsehornene kan du evt smøre lidt ketchup på dejen.. 

Skinkehorn klar til bagning. De pensles med et pisket æg og drysses med blåbirkes. 

Klar til den første kamp - lykkelig uviden om hvilket nederlag der stod for skud ;)

7 kommentarer:

Maria Grønning sagde ...

Ærlig talt! Så synes jeg at vi faktisk var mega gode til Volly Ball, hvis vi bare lærte at serve ordentlig, så tror jeg vi kunne vinde!! Vi må igang med at træne !
Louise bliver meget glad for at du "endelig" har lagt skinke-horn-opskriften ind nu :P hehe. De var også rigtig gode :D

Anne sagde ...

Ej Maria, så gode var vi altså heller ikke, det var bare fordi de andre også var vildt ringe :P

Det Stormske Køkken sagde ...

Hvordan smagte skinkehornene? Jeg plejer at lave Newyorkerbyheart's med en skive skinke og en skive ost i og de er lækre, men disse ser spændende ud :)

Anne sagde ...

Skinkehornene blev bare rigtig lækre! :) Bestemt ikke sidste gang jeg vil lave dem og alle pigerne kunne li dem og vil også gerne lave dem.. Og så var der kun 2 tilbage ud af 20, så det var vist et godt tegn :)

Anonym sagde ...

Hej kære Anne
Har nu lavet pølsehorn. Dejen hang i bordelaisen. Burde jeg have tilført mere mel. Tænkte at dejen kunne blive for tør. Hvad kunne jeg have gjort.
Kh Tina

Anne sagde ...

Hej Tina

Som jeg har skrevet er det ca 500 g mel.
Der er mange ting som spiller ind mht mængde af mel, når du bager. Du skulle bare ha kommet lidt mere mel i. Men dejen skal jo ikke være tør når du ruller den ud, som med alle andre brød-deje. Kom lidt mel på bordet og rul den ud.

Unknown sagde ...

Kære Anne
Neej det var faktisk rigtig lækkert at komme skinke i hornene, det havde jeg ikke smagt før. Nogle af mine børn er endnu lidt kræsne, så når jeg laver pølsehorn, laver jeg typisk også pizzasnegle, så alle bliver glade. Det er også rigtig let: http://www.madabc.dk/Pizza+snegle.aspx?id=0&q=pizzasnegle&dbid=e17d86cc-fd2b-4005-ab15-e6c707331d78&t=128439359220000000

Hilsen Dorthe