lørdag den 20. august 2011

Hold da op du er orange i dag ..

Det var sætningen der fløj ud af min mor i dag.. Og hun havde da så ret, min kære mor.. Jeg er orange i dag - og jeg er ret vild med min nye jakke/trøje sag fra H&M.. 


Åben .. 

Og lukket.. 
Jeg kan bedst li den åben, men det danske vejr er jo så svingende, så det kan blive nødvendigt at have den lukket.. 


I dag har jeg spist med en veninde på Café Vi2, som ligger ved CW Obels plads i Aalborg.. Og hold da op der var mange ude og spise frokost i dag.. Solen skinnede så fint inde på pladsen, folk var glade og der kom den ene søde hund efter den anden - åh jeg vil gerne have min egen hund! Nå det var lidt et sidespring :)


Jeg havde, typisk mig, glemt mit kamera, jeg glemmer ofte noget, men i dag er første gang, jeg har glemt mit kamera, siden jeg startede bloggen..
Men jeg fik en meget lækker Oksefilet sandwich m. pesto, pinjekerner og grovbrød - mums! Det er absolut ikke sidste gang, jeg vil spise derinde.. 





Derud over har jeg set hos MissMuffin en opskrift på syltede ferskner og de lød altså lækre! Så jeg valgte at lave vanilje syltede nektariner i dag, jeg får nemlig 8 dejlige, kommende sygeplejersker til middag på mandag, og der skal vi have en masse lækkert, så jeg håber, at nektarinerne blev gode :)


Opskriften som jeg lavede den, kommer her:


5 nektariner
4 dl rørsukker
8 dl vand
1 vanilje stang
1 sylteglas + lidt atamon


Nektarinerne skal have et lille snit i skindet og ligge i "blød" i kogende vand i ca 1 min, så er skindet lige til og få af.. 


Vand, sukker, vaniljekorn+stang bringes i kog og koges i ca 10-15 min..
Imens skæres nektarinerne i både og kommes i sukkermassen efter de 10-15 min.. De skal koges med i ca 2 min.. Hvorefter de kommes i sylteglasses, som har været skyllet med atamon. Låget på med det samme, så der dannes tryk.. 








Nu håber jeg de er blevet gode, jeg er lidt bange for, at de er blevet lidt smattet.. I får dommen af vide senere :)

4 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Ja det er bare vildt lækker mad de har på CafeVi2 :P
Jeg har også fået den oksefilet-sandwich, den er mega lækker :P

Bettina sagde ...

Outfittet er rigtig rogtig flot :O)

Anne sagde ...

Hej Søde Charlotte :)

Det var virkelig lækker mad på café vi2 :)

Anne sagde ...

Tak søde Bettina :) Man må sige at det er en farve, som vækker folk :)