onsdag den 15. juni 2011

Kikærtegryde, billigt, nemt og proteinrigt.

Jeg plejer altid og lave kikærtegryde hvis mit vægttab er lidt i stå eller jeg er alene hjemme og vil have noget nemt og proteinrigt.. 

Jeg er så uheldig, at jeg nu har været syg i 3 dage med prop i det ene øre, snottet, hovedpine og jeg er total drænet for energi.. 

Og de sidste 2 uger har jeg indtaget utrolig mange panodiler = lidt mere væske i kroppen, da panodiler binder væske helt vildt.. 
Så nu skulle kroppen have et ordenlig skud kikærter med karry og chili! :) 


Der skal få ingredienser i denne ret, jeg tilføjede dog også chili.
Jeg skriver ingen mål, for det er en "på-slum" ret :)

Chili + karry svitses i olivenolie, derefter tilføjes løg, hvidløg, porrer og hvidkål..
Svitses. 

Derefter tilsættes 1/2 tsk grønsagsboullion, 2 dl vand, 1 dåse kikærter, gulerødder og 1 spsk soja.

Så er der serveret.. Det er ikke den mest flatterende ret, men jeg ved med sikkerhed, at vægten er faldet til i morgen,
og jeg kan allerede mærke, at jeg har nemmere ved at trække vejret gennem næsen :)
win win :)

Min søde mor har købt jordbær til mig, jeg er alene hjemme i aften, og hun synes, jeg skulle have lidt godt mellem opgaven og pauserne.. Sikke en sød mor :)




Jeg føler, at jeg er næsten færdig med opgaven, jeg satser på at blive færdig i aften, og så kan den rettes en sidste gang i morgen, og så vil jeg aflevere den på fredag i stedet for på mandag, for jeg har arbejdsweekend, og så får jeg alligevel ikke tid til at kigge på den.. Så den kan ligeså godt ligge og er afleveret, end som at stresse mig mandag morgen.. 




Nu vil jeg kaste mig over opgaven igen, så jeg muligvis kan være færdig inden der kommer Ramsey's Best Restaurant .. 

9 kommentarer:

Anja sagde ...

Mmm det lyder lækkert! Sikke en sød mor du har dig :)

Charlotte sagde ...

Iih hvor lækkert noget mad :P

Anne sagde ...

Frk B. Jeg synes i hvert fald at hun var rigtig sød idag, mere end hun plejer ;) Det er bare skønt, at der bliver tænkt lidt ekstra på en i stressede perioder, hvor man så oven i købet er syg :(


Charlotte:
Det er virkelig en god ret, og stofskiftet ryger lige op :D Og det er jo noget vi kan li :D

Annesofie sagde ...

Åh.. Jordbær.. Er misundelig :o)

Anne sagde ...

Det er bare det bedste ved sommeren :D
Og vores jodbær bed gav sidste år i høj sæsonen ca 50 jordbær om dagen i over en uge! :D
Og i år er der endnu flere :D Yaaaay :D

Anne sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Unknown sagde ...

Haha, det med joredbærrene fik mig til at tænke på dengang jeg totalt støsugede vores jordbærbed, og blev noget så syg, så kunne man lære det ;)

Ser spændende og nemt ud med de dersens kikærter, må man nok hellere prøve en dag :)

/Lise

Anne sagde ...

Åh nej dog Lise.. Haha.. Det skal man altså passe på med.. Men de er altså fristende de jordbær :)

Maj sagde ...

Uhhmm det lyder lækkert med den kikærte ret - jeg elsker kikærter! Hvis du har andre gode retter mod vægttab der er gået i stå, så poster du bare løs, for mit er lidt dumt for tiden :(

Det har nok også noget at gøre med at jeg ikke kan dyrke motion for min dumme ankel... men stadigvæk! Gode fif og råd modtages altid :D

- Maj :)