fredag den 6. maj 2011

Homemade forest raspberry jam..

Det er hvad jeg har lavet i eftermiddag..
Jeg skal bruge marmelade til en sød overraskelse til min mor på søndag, vil nemlig lave en af hendes ynglings skærekager, samt en af mine og min bror's ynglings skærekager fra vores børneminder, nemlig ..

BEDSTEFAR'S SKÆG KAGE :)

Opskriften på marmeladen er:

1 kg skov hindbær eller alm. hindbær
630 g sukker
2 tsk rød melamin

Hindbærrerne skylles og kommes i en gryde sammen med sukkeren. Bærrerne og sukkeret skal komme op til kogepunkt langsomt, hvor efter det skal koge i 5-10 min. Herefter røres melamin+3 spsk sukker i blandingen og koges i 2-3 min..
Herefter hældes marmeladen i glas, som er blevet sprittet/skyllet med kogt vand. Der kommes låg på med det samme bagefter..
Easy peasy.. :)

Note:
Skov hindbær er mere stærke end alm. hindbær, så hvis du bruger alm hindbær skal sukker mængden reduceres til ca. 500 g sukker..

Inden kogning

3 glas blev det til, regner med at det ene skal gå til min farmor :)

Ingen kommentarer: