torsdag den 19. maj 2011

Cake pops m. chokolade..

Efter jeg har set en del indlæg om cake pops, ville jeg selv kaste mig ud i det, da jeg fik 2 piger til spisning.. Jeg havde kage tilovers fra den kage, som jeg bagte til klassen, nemlig "den du ved nok", så jeg lavede en chokolade creme og blandede med kageresterne(uden glasuren)

Chokolade creme:
4 dl flormelis
1,2 dl kakao
90 g blødt smør
0,6 dl lun mælk
1 1/2 tsk vanillesukker
    -   Det hele blandes/piskes til en ens masse.

Kage krummer + kagecreme. Blandes sammen og stilles på køl/fryser indtil massen er til at arbejde med.


I mens dyppes enderne af de små kræmmerhuse(fra Karen Wolf) i chokolade, så pinden sidder fast. Stille i køleskab til chokoladen er helt størknet.

"dejen" trilles til kugler, jeg dyppede enden i chokolade, så den hang fast i kræmmerhuset. Jeg har sat pindene ned i oasis m. silkepapir over sig.
Derefter bliver de dyppet i hvid chokolade og her kan de pyntes lige som man har lyst til.
Jeg valgte at pynte dem med resten af den lyse chokolade i lidt zik-zak mønster :)
Og de er klar til servering :)


De blev taget rigtig godt imod af gæsterne og synes de ser så fine ud, som små is :)
Og derud over er jeg vild med ideen om, at man får brugt sine rester, især når der er så meget fokus på "stop spild af mad"..
Ikke sidste gang jeg vil lave cake pops :)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ejjj, det skal jeg altså klart prøve :-D

Skal du ikke med til vores madblogtræf i aug?

Mange hilsner
Birthe

Anne sagde ...

Du må prøve det næste gang du har lidt kage tilovers, Birthe :) Man kan jo lave så mange smags varianter, kun fantasien sætter grænsen :)

Jeg har overvejet det lidt, skal lige se hvordan det er med eksamener i den periode :)

Cam sagde ...

Uuhhmmm det ser lækkert ud!! :D :D Blir helt lækker sulten.

http://cam-stardust.blogspot.com/

Anonym sagde ...

MUMS! hvor ser det bare lækkert ud :)

// Emma
www.emmamartiny.blogspot.com

Selina Juul sagde ...

Super gode og smukke og kreative cake pops, Anne :) Og dejligt med fokus på mindre spild af med.

KH
Selina Juul
Stop Spild Af Mad

Anette sagde ...

Ih, hvor ser det lækkert ud, og sikke en god måde at bruge kageresterne på.

Jeg har lige fundet din blog, og den er rigtig hyggelig.