mandag den 5. november 2012

TEST: Lékué decopen


For et stykke tid siden fik jeg denne smukke, pink sag ind af døren. Jeg har modtaget den af Jesper fra Kitchen One. Kitchen One indeholder stort set alt køkkenudstyr og man kan nemt blive fristet derinde :)
Jeg har modtaget Lékué decopen, som skal gøre det lettere for en at dekorere tallerkener, styre dressing, icing ect.
Og endnu bedre, så kan den gå i mikroovn, fryser og opvaskeren - jeg har haft min i mikroovnen, hvor jeg smeltede chokolade deri og det gik upåklageligt.

Det var nemt at smelte chokoladen deri og i starten var det nemt at presse chokolade ud, dog begyndte den at drille lidt. Dog kan det være det havde noget med mængden af chokoladen at gøre, for jeg havde ikke så meget deri igen.
Dog tror jeg at den vil gøre et godt stykke arbejde med en glaze eller sovs, som skal pyntes med mønster. 




 Mulighederne er mange og der medfølger forskellige hoveder til decopenen, så man får forskellige mønstre.. 



En fin lille macaron blev pyntet (opskrift kommer snarest) og det gik nemt ved de første 2 inden det så drillede lidt. Dog vil jeg helt klart give decopenen en chance mere - for det er altså ret smart, hvis jeg kan få den til at makke ret :)

I kan finde den HER til 169 kr. En lidt dyrt fornøjelse, men der følger også 3 andre dekorationshoveder med, så man får lidt ekstra for pengene.. 

Ingen kommentarer: