fredag den 19. oktober 2012

Produkter fra Isis


En masse lækre sukkerfrie produkter :)


Jeg modtog i sidste uge denne skønne pakke fra Isis, dog med en lille uventet drejning, som I kunne se HER.. :)
Perfect Fit som bruges til at erstatte sukker+fedt i bagværk, var desværre gået i stykker, en skam for havde ellers planlagt at skulle bage lidt med det - også for at se, om det bliver for sødt i smagen i det færdige resultat :) 
Resten af pakken var dog intakt og sagerne ser meget fristende ud! :)
Især Isis nye chokolade der er sødet med Stevia, glæder jeg mig meget til at smage - har kun hørt positiv om den! :)
Og deres nye cookies med appelsin og lækre Nellie Dellies (Yai 2 med lakrids! Perfekt for en lakrids-elsker som mig!) ser mine smagsløg også frem til at prøve.
Som Maj spurgte efter så er light produkter ofte fyldt med diverse kemikalier, for at erstatte sukkeret - sådan vil det jo som oftes være, da sukker+fedt skal erstattes af noget andet.
Isis bruger som fyldestof Polydextrose, som er baseret på majs og anvendes til at give viskositet og tekstur i kaloriereducerede fødevarer. Så man skal selvfølgelig gøre op med sig selv, om man vil spise produkter med fx fyldestof i - men altså i almindelig slik er der også farvestoffer og diverse E-numre, så jeg personligt tager det ikke så tungt med det Isis bruger i deres produkter.




Pakken bestod bl.a af:

  • Chokolade Mousse
  • Mørk chokolade sødet med Stecvia - en med vanille, jordbær og alm. smag
  • Banan-Lakrids bolcher
  • Cookies med Choko-appelsin smag
  • Nellie Dellies 4 slags
  • Perfect strø 
  • 2 Free Crunch bar med karamel






Når jeg får smagt nogle af produkterne, kommer der en lille personlig vurdering om, hvad jeg synes om produkterne :)



5 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Sikke en dejlig stak :) Din weekend er da vist reddet ;)

Anne sagde ...

Det må man sige, Kristine! ;)

Maj sagde ...

Ih hvor er det en fin pakke Anne, og jeg vil glæde mig til at se hvad du finder på med dem :)

Du har helt ret, der er bestemt masser af E-numre og andet utøj i meget af det slik vi gnasker I os, og kan sagtens følge dig, I at du så hellere vil spise isis produkter!

Der hvor jeg ikke selv længere bruger light produkter og lign er i almindelige fødevarer, hvor jeg ved at det fedtfyldte/sukkerrige produkt er mere naturligt end light alternativet!

Men chokoladen med stevia kunne jeg godt overtales til at tage en bid af - hæ hæ...

- Maj :D

Anne sagde ...

Uha chokoladen med stevia venter også på mig efter eksamen! hehe :)

Xenia sagde ...

Lækkert! Jeg er ret spændt på at høre om den chokolade der - netop fordi den ikke ser ud til at have så mange fyldprodukter og kunstige sager, som mange andre lignende produkter :) Du er da vist en heldig kartoffel ;D