mandag den 1. oktober 2012

Cremet wok med tigerrejer og mango


Mmmmh siger jeg bare! Den her ret, den er fuldstændig lige i skabet, især hvis du spiser de lækre grov nudler fra Santa Maria, de passer perfekt til den her smækre sovs, der bliver ud af chilien og madlavningsfløden.
Retten tager ingen tid at lave og så er den spækket med flotte farver, hvilket jo bestemt ikke gør noget, da vi jo også spiser med øjnene ;) 

Jeg har fundet opskriften hos Arla, men jeg har lavet lidt om hist og pist, så skriver den, som jeg lavede den. 





Cremet wok med tigerrejer og mango 2 pers

  • 2 brikker grov nudler 

  • 250-300 g pillet tigerrejer
  • 3 rødløg skåret i kvarte
  • 300 g friske grønne bønner (frosne kan sagtens bruges)
  • 1/4 L madlavningsfløde 8 %
  • 1/2 mango i stave
  • 1 rød chili fint hakket % kerner
  • 10 cm frisk ingefær, revet fint
  • Salt
  • Lidt olie til wokken
Varm wokken godt op ved kraftig varme.
Kom lidt olie i wokken og steg chili og tigerrejerne i ca 1 min, til de er svag pinke på overfladerne.
Tag dem op af wokken og stil dem til side. 
Svits nu rødløg og bønner godt i den varme wok. Tilsæt madlavningsfløden, ingefær, mango og rejerne. Varm retten godt igennem i ca 5 min, så bønnerne stadig er lidt bid i og rejerne er tilberedte.
Kog grov nudlerne efter anvisning på pakken.

Hvis du ikke er til varm mango, så tilsæt den friske mango som garniture i stedet. Varm mango kan smage lidt specielt, så hvis du er usikker på det, så anvend den friske på toppen af retten i stedet :)

Server straks retten, mens den stadig er dampende varm og NYD det - det smager fantastisk! :)
Der er til 2 sultne personer i opskriften :)







1 kommentar:

Maj sagde ...

Uhm Anne - det ser virkelig også lækkert ud! Jeg elsker wok, Manden not so much ;) Men det er bare ærgeligt, dog ellers må han sq selv svinge kødgryderne - hæ hæ...

- Maj :D