mandag den 16. juli 2012

Pasta med asparges, ærter og bacon



For lang tid siden lavede jeg denne skønne pasta ret. Den minder lidt om min pasta carbonara, men der er en lidt anden sovs heri og så er der lækre asparges..
Lavede den for en 3 uger siden, da der stadig var skønne danske asparges. Nu er der kun udenlandske asparges tilbage, og selvom jeg helst vil købe dansk, så kunne jeg sagtens lokkes til at købe udenlandske asparges for og lave denne her ret igen :)

Retten er meget simpel og lave, og endnu bedre, så tager den kun 10-15 min og lave - WIN! :)

Pasta med asparges, ærter og bacon 1-2 pers.

1 håndfuld frisk pasta
6-7 asparges
1 håndfuldærter
50-100 g bacon i tern
1 1/2 dl mælk
1 tsk maizena + vand til jævning
Salt & peber
Frisk parmesan

Kog den friske pasta efter anvisning på pakken.
Rens de friske asparges, hvorefter de knækkes i bunden, og skæres i mundrette bidder.
Steg baconen og dræn dem på et stykke køkkenrulle bagefter.
Kom mælk, ærter, asparges og salt + peber op og koge. Kom den kogte pasta + bacon i. Jævn sovsen til den har den rette konsistens efter din mening. Krydre hvis der mangler.

Server pastaen med frisk parmesan til og evt. et godt stykke brød og en grøn salat til :) 










I dag har jeg en fridag, som bliver nydt på fulde drag :)
Har fået sovet ud og startet dagen under et tæppe med ynglingsserien Grey's Anatomy, mens regnen og vinden har rusket udenfor.
Men hele dagen kan ikke gå med og dase den under et tæppe, så må heller også få gjort lidt rent i dag. Har planer om at min ovn skal have en ordenlig omgang, ikke det mest ophindsende arbejde, men det er jo skønt og bage i en nypoleret ovn :) 

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ærter og bacon smager jo fantastisk sammen, men god idé at tilsætte asparges. Det er en rigtig forårs/sommer ret :)

Anne sagde ...

Ærter og bacon smager bare altid godt sammen :)
Vi har brug for nogle forårs/sommerretter, nu når sommeren ikke rigtig er kommet alligevel, desværre :/