lørdag den 28. juli 2012

Bagt æg med spinat og parmaskinke

I søndags til den store søndags brunch lavede jeg bagte æg med spinat og parmaskinke. Og de var et HIT! :) 

De er nemme og lave, tager ingen tid og så er det en anderledes form for æg, som kan være et frisk pust til den ellers klassiske scramble egg :)


Bagt æg med spinat og parmaskinke: 1 pers.

  • En ramakin
  • 1 skrive parmaskinke
  • 1 æg
  • 2 små frosne kugler spinat, tøet.
  • Parmesan
  • Salt, evt peber.


Pres al saften ud af spinaten. Dette gøres nemt gennem en sigte, hvor du presser spinaten med en gaffel/ske.
Tænd ovnen på 150 grader.
Kom parmaskinke rundt om ramakinens sider, det kan godt drille lidt, men bare sådan at det følger siderne.
Kom den pressede spinat i bunden og drys med lidt salt.
Slå ægget ud over spinaten, drys med parmesan ost og evt lidt peber.
Bag det i ovnen i ca 8 min, hvis blommen skal være flydende. Ellers så giv dem ca 10 min :)






 Den yderste her er kun med hviderne, der har jeg brugt 2 hvider i stedet for 1 helt æg.



YUM! :) 

Æggene bragte glæde over bordet og på lørdag, skal jeg være vært for endnu en brunch, og det er helt sikkert, at de her æg kommer på bordet igen! :) 


Ingen kommentarer: