mandag den 30. april 2012

Pasta med rå tomater, rucula og oliven



Den anden dag lavede jeg nok den bedste vegetar pastaret jeg har fået. Jeg fandt inspiration hos Jamie Oliver, men har tilføjet fetaosten selv, ellers så fulgte jeg hans opskrift. Retten er ultra nem, det tager kun 10 min fra du går i gang til at retten er serveret, og når hverdagen er presset, så er det skønt, at man har nogle retter i ærmet, som ikke tager lang tid og lave.. 

2 pers:

  • En god håndfuld pasta
  • 3-4 pæne, modne tomater
  • 1 håndfuld friske basilikum blade
  • 10-12 oliven
  • 50-100 g fetaost
  • 1-2 håndfulde rucula
  • ½ tsk tørret oregano eller frisk
  • 1 spsk balsamico
  • 3 spsk olivenolie
  • Havsalt og peber
  • Parmesan

Kog pastaen efter anvisning på pakke.
Skær tomaterne, fetaen og oliven, hak basilikummen og kom dem i en skål. Bland balsamico, olivenolie, oregano, salt og peber og hæld det over tomatblandingen. Tilsæt rucula og vend det hele godt ind i dressingen.
Når pastaen er kogt færdig, hældes vandet fra og pastaen tilsættes straks tomaterne, da varmen fra pastaen får smagen frem i saucen. Du kan evt. tilsætte lidt af pasta-vandet, hvis du synes retten mangler væde. Anret pastaen og riv parmesan over pastaen. Spis salaten sammen med et stykke lækkert brød.. 

Lyder det ikke nemt og sundt?? :)




Velbekomme :) 


4 kommentarer:

Bettina sagde ...

Mmh hvor ser det bare lækkert ud :)

Anonym sagde ...

Uhmm, lige en ret for mig. Desværre synes min kæreste at rucola er noget fanden har skabt ;-)

Mange hilsner
Birthe

Anne sagde ...

Tak Bettina :)
Det er en lækker ret og dejlig nem og gå til - og så smager den virkelig, virkelig godt :)

Anne sagde ...

Ej Birthe, hvordan kan man synes at rucola ikke er godt :O
Du må prøve retten næste gang du skal være ene til aftensmaden :)