fredag den 20. april 2012

Havregrød med æblestykker og kanel..



Som rigtig mange andre så vil jeg gerne starte morgenen med en god solid portion havregrød :)
Men for at det ikke skal blive for kedeligt, så er det med og varierer og den her må man sige er en klassiker.. 

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl vand
  • 1 æble skåret i tern, gem lidt til toppen
  • kanel
  • evt sukker/flydende SØD
Sæt vand, gryn, æble og evt flydende SØD over og koge og lad det koge i ca 15 min, tilføj vand hvis du synes.
Serveres med et par stykker æbler på toppen og et drys med kanel og evt. sukker.
Nydes med et iskoldt glas mælk og så har du fået en god start på morgenen med en god mæthed og et stabilt blodsukker - og det er jo ikke tosset! :)



Senere i dag skal jeg til klassefest i Hjørring med hele sygeplejerske klassen og jeg er sikker på, at vi får en super hyggelig aften! Jeg glæder mig i hvert fald til og ses med dem alle uden for klasselokalet..
Og mon ikke at Hr. Ken og jeg skal lave vores første brød sammen i dag? :)
Og så var jeg lidt af en nørd igår og lånte kogebøger på biblioteket - lånte Almanak af Claus Meyer med hjem - sikke en moppedreng og der er nok omkring 2-300 opskrifter jeg gerne vil lave.. Puh! 

Håber I får en rigtig dejlig fredag! :) 



Ingen kommentarer: