torsdag den 19. april 2012

Græsk yoghurt med honningristet havregryn, mandler og jordbær..




Jeg ELSKER at jordbær er endelig kommet i butikkerne og selvom de er udenlandske, så kan jeg altså ikke lade være med og købe dem. Friske jordbær er min ultimative ynglingsfrugt, men frossen jordbær er jeg ikke helt pjattet med..
Og friske jordbær med græsk yoghurt smager bare tosset godt! :)
Så den anden morgen skulle morgenmaden består af lidt honningristet havregryn+mandler, friske jordbær og en god klat yoghurt. Hvis man reducere portionen lidt, så vil dette også være en super mellemmåltid :)

Honningristet havregryn og mandler 1 pers:
  • ca 1 dl havregryn
  • 1/2 håndfuld mandler, let hakket - ca 15-20 tsk.
  • 1-1 1/2 spsk honning
Varm en pande op og kom honning på. Når honningen begynder og smelte yderligere så bland havregryn og de let hakket mandler på panden og ellers rør rundt i en 5 min og voila - så er det færdigt :)

Til min portion har jeg brugt 3 store spsk mager græsk yoghurt, 6-7 jordbær og så portionen på honningristet havregryn ovenover og jeg blev meget mæt! :)


Senere i dag skal jeg mødes med en sød studie veninde på Penny Lane til en kop lækkert et eller andet :) Og så skal der sludres og mon ikke også vi skal kigge i et par butikker ;) 
Og så må jeg hellere få min cykel til en cykelhandler, for den er helt flad og jeg nægter og tage min bil til arbejde på sygehuset og jeg gider ikke gå :P Så den cykel må hellere blive lavet hurtigst muligt! 

Jeg håber I får en dejlig dag :) 

Ingen kommentarer: