søndag den 29. april 2012

Græsk kylling og grøn salat med avocado+tranebær


 I sommers var jeg en tur på Rhodos hvor jeg købte en masse krydderier, hvor i blandt denne kylling krydderi kom med hjem og det dufter bare SÅ godt! :)
 En 1/2 kylling, lidt olivenolie og masser af krydderi. Du kan sagtens lave din egen græske kylling krydderi. Du blander oregano, timian, citron peber og muligvis en anden krydderi, hvis du synes det mangler :)
Og så blev kyllingen serveret med en grøn salat, som bestod af Iceberg, tomat, avocado, tranebær og lidt feta.
Dejlig mættende aftensmad, ja jeg kunne slet ikke spise op! Så det mætte godt, selvom der ikke er noget kulhydrat til retten :) 





Igår fik I ikke et ekstra indlæg for jeg valgte og fortsætte min 8 timers vagt til en 16 timers vagt. Der var drøn travlt igår og afdelingen kunne ikke få kaldt personale ind, og så sprang jeg altså til.. Der er ikke sådan når der bliver meldt 6 nye patienter, hvor mange af dem er meget syge.. 


Så i dag har jeg sovet helt til kl. 9.30 og sidder nu med store, hævede øjne og kigger blogs, mens jeg drikker en varm latte :)
Dagen i dag skal stå på lektier, brød bagning, muligvis kagebagning - har planlagt kagebagning siden onsdag og har ikke haft tid endnu, oprydning og så vil jeg ud og gå en laaaang tur i det gode vejr :)



Hvad har I af planer denne skønne søndag?? :) 

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhmm, det ser vel nok godt ud :-)

Mange hilsner
Birthe

Linebinevaskemaskine sagde ...

De grækere an altså noget med de krydderier :) det ser virkelig godt ud! Hold ophvor kan jeg godt forstå at de er træt :) det er en hård omgang med en 16 timers vagt

Bettina sagde ...

MMh det lyder lækkert :o) og lyder til du har haft en dejlig weekend trods arbejde.. fortsat fod søndag :)

Anne sagde ...

Tusind tak Birthe :)

Anne sagde ...

Ja det kan de, Line :) Jeg har også en krydderiblanding til fetaost, som jeg skal have afprøvet, det kan kun blive godt :)
Det var i hvert fald hårdt og komme op i morges, men det er heldigvis ikke så hårdt og være på arbejdet så længe, for adrenalinet kører når man står i det :)

Anne sagde ...

Tak Bettina :)
Rigtig god søndag til dig også! :)

Jimmi sagde ...

Jeg synes ellers det ser ud til at være en lille portion :.D