mandag den 5. marts 2012

Hvidchokolade & tranebær cookies..



Hvidchokolade og tranebær er som skabt til hinanden, de komplimentere hinanden super lækkert. Så de skulle altså forenes i en omgang cookies, hvor deres nye bedste ven hedder: Hr. Havregryn :)

I får opskriften her til ca 18 store cookies.
  • 150 g smør
  • 135 g brun farin
  • 2 æg
  • 140 g havregryn
  • 170 g mel
  • 1 tsk bagepulver
  • 2 tsk vanillesukker
  • salt
  • 1 pose tranebær - tror der var 130 g.
  • 100 g hakket hvidchokolade
Sukker og smør piskes sammen hvorefter æggene bliver tilføjes lidt af gangen..  Resten af ingredienserne tilføjes lidt af gangen, hvorefter de "klaskes" på en bageplade. Herlighederne bages i 10-12 min ved ca 175 grader. 




De her cookies er kommet under etiketten "favorit", da de simpelthen er så lækre.. Prøv dem! :) 

5 kommentarer:

Mette sagde ...

Ej hvor ser det lækkert ud! Dem burde jeg prøve ;)

Anne sagde ...

Det synes jeg du skal Mette :)
Jeg er sikker på at de vil falde i god jord hos din familie og venner :)

Elsa sagde ...

Beautiful pics! The cookies look delicious!

Anonym sagde ...

Jeg har lige bagt dem - De smager skønt og kan klart anbefales :-)

Anne sagde ...

Dejligt at de blev gode :)