onsdag den 19. oktober 2011

Pasta Carbonara m. champignon.



Igår fik jeg en improviseret pasta carbonara, men jeg tilføjede lidt champignon for at få lidt grønt ind og løfte den lidt tunge pasta ret.
Jeg skriver opskriften som jeg lavede lidt på slump, så mængden er kun en guide..

Pasta carbonara m. champignon 2 pers.
  • 1/2 pakke frisk pasta
  • 5-6 strimler bacon skæres i små stykker
  • 2 håndfulde hele champignon, skæres i skiver
  • 2 æg
  • 1 dl mælk
  • 1 dl fløde
  • 1/2 håndfuld reven mozzarella ( jeg havde ikke parmesan, ellers så er det langt at foretrække)
  • salt + peber
Pastaen koges efter anvisning på pakken..
Champignon og bacon steges på en varm pande til de er godt tilberedt. 
Æg, mælk, fløde, ost og salt+peber blandes. 
Når pastaen er kogt hældes vandet fra, bacon og champignon tilføjede og gryden sættes over på svag blus igen. Æggemassen tilføjes og røres godt til sovsen bliver tykkere. Det er vigtigt at der ikke er for meget varme på gryden, da sovsen ellers kan blive til lidt ala scramble eggs :)

Nemt og lækkert .. 


Der er et indlæg på vej om et event jeg var til igår med min bank. Vi var blevet inviteret ind i Transformator for og se Invasion. Har I set den? Hvis ikke så skynd jer ind og se den. Den spiller i aften og i morgen og min "anmeldelse" kommer senere! :)

Ingen kommentarer: