fredag den 14. oktober 2011

Citron-vanille cupcakes m. jordbær frosting..


Mmh ser de ikke lækre ud? ;)



Klassen skulle forkæles tidligere på ugen, da vi havde en skoledag til kl 16.35! At vi så var før færdige og fik fri kl 15.15 var bare fantastisk :D

Jeg valgte at lave nogle jeg ikke har prøvet før. Og det skulle være uden chokolade, da jeg næsten aldrig laver noget, som ikke indeholder chokolade - måske dette kunne være mit "signature" hehe ;) 

Opskriften er at finde i Amo - den store fødselsdags bagebog, men jeg gav den et lille tvist. Jeg skriver opskrifen, som jeg lavede den:


Her er til ca 12 cupcakes:
  • 180 g sukker
  • 100 g blødt margarine
  • 225 g hvedemel
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 1/2 tsk vanille sukker
  • 1/4 tsk salt
  • 3 æg
  • 2 dl mælk
  • saft og skal af næsten 1 citron
Forvarm ovnen til 175 grader og gør muffins formene klar.
pisk sukker og smør sammen til en lys og luftig masse. Pisk derefter 1 æg i af gangen til massen er glat. Tilføj derefter skiftevis mel, bagepulver, vanillesukker og salt og mælk + citron saft+skal i. 
Fordel dejen i formene og bag dem i ca 20 min. 

  • Note: Næste gang vil jeg skifte mælken ud med A38, ymer, tykmælk ect. Da jeg synes at de var lidt for tunge og lidt til den tørre ende. Men smagen er rigtig lys og fin.. 
Frostingen er fra Dr. Oetker og er med jordbær smag. Det var utrolig nemt, 2 dl mælk og så skal der piskes i ca 4-5 min i alt - super let. Smagen er rigtig fin, ikke syntetisk som man kunne frygte, og så fik jeg nok til hele 31 cupcakes ud af 1 pose! Yai :) Økonomisk og det kan man jo som SU-modtager li' :)
Bestemt ikke sidste gang jeg benytter mig af Dr. Oetker. (jeg har allerede endnu en pose i skabet, denne gang er det med vanille, har nogen af jer prøvet den?)




Jeg er meget tilfreds med deres udseende. Jeg har brugt nogle lyserøde forme m. roser, som jeg har købt i panduro. Frostingen er svag lyserød og pynten har jeg købt i tyskland - fine og feminine :)
Frostingen er sprøjtet ud med en M1 tyller fra Wilton.. 

6 kommentarer:

Fashion Cappuccino sagde ...

The icing looks super delicious! Thanks for sharing the recipe! :-) xoxoxoo

THE DIVINITUS sagde ...

those look perfect!

Anne sagde ...

Thanks girls :)

Anonym sagde ...

Flotte muffins, men du har lavet en fejl ved antallet, der hvor du har skrevet at der ca. blev til 12 muffins. Der bliver til 31 per portion. Mig og min ven troede at der ville blive til 12 stk. Så vi endte med at lave 93 stk. Fordi vi tre doblede den. (: Ellers god opskrift! (:

Anne sagde ...

Hej Anonym ..

Ej for katten da - det var da noget værre noget, at I pludselig stod med over 90 muffins! Jeg kan bare ikke forstå, at der blev så mange ud af portionen - det var ikke mini muffins I lavede?

Anonym sagde ...

Det var den dårligste opskrift på muffins, jeg nogensinde har prøvet og jeg bager da gerne en gang eller to om ugen.....