torsdag den 14. juli 2011

Close to the world's best cookies ever!

Oh yes girl, it's true! 
Jeg gik i kage-bage amok igår på min sidste rigtige fridag i 4 uger.. Så jeg valgte at lave cookies, men nu skulle det være nok med alle de chokolade cookies, har jo ikke lavet andet i laaang tid.
Så jeg fandt en opskrift, hvor der skal havregryn, meget sukker og smør og så små chokoladeknapper(ja jeg boykotter ikke chokoladen helt ;) )
Og jeg vil bare lige sige, at jeg fik 28 kæmpe cookies og efter et besøg af min kære bror og et baby visit hos min kusine, ja så er der 4 tilbage!! 


Ingredisenser:


250 g blødt smør
200 g sukker
200 g farin
2 æg
1 tsk vanille essens
250 g mel
1 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
150 g havregryn
200 g små chokolade knapper..


smør, sukker og farin piskes luftigt..

Æg og vanilleessens piskes i lidt ad gangen.
Derefter piskes mel, salt + bagepulver i lidt af gangen.

havregryn og chokolade knapper vendes forsigtig i blandingen.

Bages ved forvarm ovn på ca 170 grader i 10-12 min  og velbekomme :D


De flyder rimelig meget ud,så næste gang vil jeg lave dem lidt mindre, ca 1/2 spsk fyld :)


Jeg kan klart anbefale de her cookies, de smager himmelsk! Jeg er ellers meget tro mod mine chokolade cookies, men de her, de er en ny favorit..
Og jeg har allerede 2 nye bestillinger på dem, det er jo ikke et skidt tegn :)




Jeg kan kun sige:
Sæt i gang! :)












Og se lige hvilken sød, gammel og døv hund, som lå og sov så sødt, da jeg kom ned i morgen.. Åhh lille hunde bims :)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhmmm, de ser vel nok gode ud, de må da prøves :-)

KH
Birthe

Christina sagde ...

Ej hvor jeg elsker billeder af din hund! Det er jo skønt :) Og lækre kager! Jeg er blevet fast læser nu :)
Jeg håber du kigger forbi, og måske også bliver fast læser :)
Knus

Anne sagde ...

De er klart et prøve forsøg værd Birthe :)

Hej Christina :)
Velkommen til.. Jeg vil gerne kigge tilbage til din blog og se hvad den handler om :)

Knus Anne

Anonym sagde ...

Uhmmm..

Lavede dem uden chokolade og med ekstra havregryn i stedet. De flyder ikke ud og smager super godt!