torsdag den 26. maj 2011

Chocolate chip + peanut butter cookies.

I morgen er vi delt op i 2 hold i klassen, og jeg har tilbudt at bage nogle cookies(læs. jeg fandt en undskyldning på at bage ;) )
Jeg har set opskriften på denne fantastiske hjemmeside og jeg har så mange opskrifter derinde fra jeg vil afprøve :)

Jeg har ikke fulgt hendes mål helt 100 %, så jeg skriver den, som jeg lavede den..

Ingredienser:
220 g hvedemel
225 g smør/margarine
230 g peanut butter creamy/crunchy - jeg brugte creamy
165 g sukker
2 æg
2 tsk vanille ekstrat
60 g kakaopulver
1 stor tsk natron
1/4 tsk salt
113 g mørk chokolade, som skal smeltes
130 g lys chokolade groft hakket




Chokoladen smeltes over vandbad - jeg har blandet mørk+lys.

Margarine+peanut butter+æg+sukker+vanille ekstrat røres til en ens masse.


Mel+kakao pulver+natron+salt tilføjes lidt efter lidt til dejen er en ens masse.


Derefter røres den smeltede chokolade i og derefter vendes den hakkede chokolade i.
Dejen skal stå i køleskab i 4-6 timer.


Ovnen varmes til 175 grader og cookierne bages i ca 11-12 min, de flyder ikke ret meget ud.


Jeg fik 34 cookies ud af sådan en portion.
 Jeg har lige prøve smagt en - man kan jo ikke servere noget, hvis man ikke ved om det er godt ;) - og de smager bare rigtig godt! Peanut butteren smager dejligt igennem samt chokoladen. Næste gang tror jeg at jeg vil kun komme smeltet lys chokolade i, for den kakao pulver jeg har, smager godt igennem af mørk chokolade..




Og se lige hvad vi fik til forret i dag.




Smuk ser den ud sådan en artiskok efter man har spist af den..


Nu vil jeg vende tilbage til min cookie, pepsi max og The Patriot i tv'et.
Har set den film et utal af gange, nok mest fordi at den vises ofte i fjerneren, men den er altså også god :)
og Heath Ledger er altså bare så flot! :)


3 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

hvor køber du peanutbutter henne ;)

Anne sagde ...

Hej Line :)

I dag har jeg købt en i føtex, lidt dyr, men ofte er der billig peanut butter på tilbud i Netto. De står på deres rode hylder, hvis de har dem :)

Og når man har rester efter de her cookies, så kunne man være et skarn at lave en peanut butter & jam sandwich ;)

Anonym sagde ...

Synes lige, at jeg ville gøre dig opmærksom på, at du har glemt at angive mængden af mel, der skal bruges :)